torsdag, januari 13, 2011

Dagar, dagar, dagar.
Jag dansar inte precis.
Rör mig per automatik snarare, sveper
in mig i filten när jag vilar.
Som i ett försök att kväva ingenting.
Ingenting.
Och samtidigt.
Allt är så bra, så bra.
Och just nu segar jag.
Men, ska iväg på roligheter med äldsta
underverket strax.
För jag kan låta bli jobbet vissa dagar.
Som idag.
Och jag ska gå ut med hunden.
Men jag tar inte längre med mig mobilen.
Och resan till New York är bokad, det sa jag visst aldrig?
Du skulle tro att jag hade för mycket pengar,
så är det inte alls.
Och hela tiden måste jag kväva den där känslan.
Av ingenting.

4 kommentarer:

  1. New york, jag vill följa med. Ibland är det nyttigt att komma ut i världen och få lite perspektiv på vårt lilla land, fast jag har inte varit så långt bort förstås. För övrigt är det inget fel att ha mycket pengar. Tvärtom, det är bra att ha mycket pengar.

    SvaraRadera
  2. Strålande. Ibland känns det som om ingenting fyller både mina dagar och nätter med förbrukad luft.

    SvaraRadera
  3. Och alltid skriver du så underbart att det ibland gör det ont inuti.
    Blogglistor är vackra. De får mig att skratta på utsidan och le lyckligt inuti. Jag hoppas att du inte har något emot att jag gör detsamma själv :)

    SvaraRadera
  4. Ingenting kan vara det allra svåraste att hålla undan och gömma sig ifrån.

    Det är fruktansvärt för mig, jag hoppas att det inte är så illa för dig..

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.