torsdag, januari 27, 2011

Jo, det tröstar.
Mig.
Även om jag inte riktigt tror att det
alltid är så. Eller hoppas.
Njaäe. Ibland. Det är nog bra svar.

Kylan är här igen. Solen.
Det är skönt. Vinter ska vara vinter.
Jag har för många timmar att kompa ut så
nu ska jag hinna till bastubadet innan mitt
hår blir ompysslat.

Jag  fokuserar på det fantastiska.
I att vara.
Det kan ju vara bra att skriva här emellanåt.
Att jag inte är rödgråten.
Inte alls, numera.

Å andra sidan.
Det är inte när vi är glada som ensamheten
hotar att äta upp oss. Då syns vi så bra ändå.

Så mest skriver jag nog om det där andra,
det vi inte vill låtsas om.
Att man aldrig kan vara säker på att man
förstår. Varför en syns och någon annan inte.
För den känslan finns också.

Det är så.
Jag vet inte. Vet inte. Alls.

7 kommentarer:

  1. Nog har du rätt i att vinter ska vara vinter... att jag är lite fjantig nu är för att jag har lamm på väg :-D

    Behoven skiftar så fort ibland ;-)

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Fint vinterväder är vackert. Snö, kallt, men strålande sol :)

    Ville bara visa att jag kikat in och skicka över en *KRAAAAM* <3

    SvaraRadera
  3. Passionen får oss att synas...
    Leva tills vi blöder...

    Jag vill vara där. Bara så.
    Jag tror du vill vara där också.

    Säger hon som är uppe mitt i natten och lyssnar på Adele.

    Puss!

    /Marie

    SvaraRadera
  4. Det här gick rakt in mig. Du skriver vackert.

    SvaraRadera
  5. En del vill synas, andra inte. Tur för oss
    som inte alltid vill synas (har behov av att synas) att bloggen finns... :)

    SvaraRadera
  6. Känner igen tvivlen. Men orden måste ju ut...

    SvaraRadera
  7. Lustigt att verifieringsordet på min förra kommentar här blev just "sing"... ;)

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.