söndag, januari 16, 2011

Kanske är det svårt, tänker jag, att läsa om tyngd.
Eller ältande, som det kan tyckas vara. Och jag skulle vilja,
omigen förklara, förklara, förklara med tydliga bokstäver,
med raka ord, att det inte handlar om träsk. Att sumpmark
bara är farlig om man döljer den med midsommarblomster
året runt och glömmer bort var man ska sätta foten.

Men jag är inte bra på raka ord. Och du får bara ana
vem jag är. 

Jag ber inte om ursäkt.
Jag sitter inte fast.
En livstid har jag listat, varje kväll, med tacksamhet,
allt gott som blev. 
Därför har jag det bra. 
Därför är jag här.
Men inte där.

Jag andas. Andas ut.
Väntar på att få andas in.

Min glada utsida syns så lätt.
Det är inte bara den du måste tycka om.
Jag vill ge dig så mycket mer.

Jag fick frågan av cattisb - Vad som driver mig
i mitt bloggande?
Det finns inget ärligare svar än detta.

Jag vill ge dig så mycket mer.

8 kommentarer:

  1. "Att sumpmark bara är farlig om man döljer den med midsommarblomster året runt och glömmer bort var man ska sätta foten."

    Det var det sannaste jag läst på länge. Du satte verkligen en bra förklaring på hur det är.
    Och du ger otroligt mycket. Kram

    SvaraRadera
  2. Du är bra på ord. Hur raka de är beror på vem som läser dem tänker jag.

    SvaraRadera
  3. Word!

    Det här var mycket vackert skrivet och en grym beskrivning av "drivet bakom bloggen", som jag ju frågade efter!
    Tack!

    Verkligen, tack!

    SvaraRadera
  4. När man, på begäran, gav allt - eller det mesta - och det returneras som prov utan värde, blir träsket svårframkomligt. Där det förut fanns säkra stigar är det nu mycket svårare.
    Att inte fastna, bra, gå vidare med lätta steg, kära Regnnatt.
    Går bredvid och lär mig. Kanske.

    SvaraRadera
  5. Förklaringar ses ofta som ursäkter, fast de inte är menade som det...

    Skriv på du, i din takt på ditt sätt :-D

    Kramar <3

    SvaraRadera
  6. Jag är jättebra på raka ord, men den som är hemlig får gärna vara det. Det är upp till var och en. Fast ibland kan det vara svårt att begripa vad du menar.

    SvaraRadera
  7. Pst.
    Lånade din text! Länkat så klart! ;)

    SvaraRadera
  8. Jag skriver bara puss.
    För det är det jag känner.
    Jag tror jag förstår. Förklara dig inte.
    Jag läser, har gjort från början.
    Fortsätt att vara du - du är så bra och mer därtill.

    Finaste Regnnatt, det blir bra det här.

    /Marie

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.