måndag, mars 14, 2011

Få ord i denna dagbok.
Av fysisk orsak faktisk,
armar och nacke i kollaps,
t.o.m. tangenttryck är en pärs.
Tillfälligt förhoppningsvis, ska sägas,
jag är nog själv orsak till eländet,
för mycket jobb speciellt under helgen och
förträngd tanke på kända konsekvenser.

Eftersom obäddade sängar tillsammans med uppställt kök
gör mig beklämd, så har detta långsamt tagits itu med.
Snälle mannen bar in ved innan han for.
Bara hunden gnäller lite och längtar långrundan.

Jag vilar med min filt, lyssnar på webradion,
läser tidningars hemsidor.
'De kommersiella TV-stationerna i Japan har nu
återupptagit sina sändningar men reklampauserna
innehåller istället för köplockelser, uppmaningen att
tänka på sina grannar, att återanvända, att skänka vidare
böcker, kläder etc. Och att vara artiga mot varandra.'

Jag tar ett par tabletter och inser att jag har råd att
pausa min tillvaro.

Nu ska jag läsa er. I tysthet troligtvis.

4 kommentarer:

  1. Och jag skickar mina varmaste tankar till Dig, och kramar. Och blåser bort det onda...

    SvaraRadera
  2. Kära rara du - all vila, kropp och själ, till dig. Och du vet att du är en tröst.

    SvaraRadera
  3. att pausa livet i bland är nödvändigt för de flesta. Klokt av dig att förstå kroppens signaler. Vila nu och ta hand om dig. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Och att vara artiga mot varandra.

    Mhm. Och vet du? Någonstans tror jag att det hjälper dem.

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.