lördag, mars 26, 2011

Jag hade ensamkväll igår,
följd av ensammorgon
och nu en ensamdag.
Dag dränkt i solljus,
omfamnad av en klarblå himmel.

Listan på saker att göra skulle kunna bli lång,
men jag skrynklar ihop pappret och dricker
kaffe. Fördelen med det egna skrivandet är
att jag tydligt ser hur tiden går, hur stunder,
trots det, är igenkommande.
Våren, sorgen, glädjen.
Det behövs ingen brådska en dag som denna.
Fönster, blommor, tvätt.
Allt sådant kan vänta.
Bara mig själv vill jag hinna fånga.

4 kommentarer:

  1. Det var det smartaste jag har läst på en blogg på mycket länge! Tummen upp!

    SvaraRadera
  2. Åh, det är precis som jag känner inför den här dagen. Jag vill bara hinna fånga mig själv ... Som alltid, strålande bra skrivet. Jag borde kommentera oftare, men tycker det jämt :)

    SvaraRadera
  3. Vet du - jag tar mig en extra mugg kaffe nu! Bara för att...

    SvaraRadera
  4. Att tillbringa en dag med solljus,kaffekopp är en underbart sätt att fånga dagen. önskar man tog flera sådan dagar. kram till dig

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.