måndag, april 18, 2011

Det blir märkligt detta skrivande.
Märkligt eftersom jag är så överförsiktigt
rädd för att bli läst av någon som skulle kunna
tänkas få för sig att de vet vem jag är och som därför
då skulle skratta åt mina ord.
Eller bara förfasa sig punkt slut.
Överförsiktig helt i onödan givetvis.
Vem bryr sig, vem skulle reagera, vem skulle hitta?
Ändå, här skrivs ingenting enkelt rakt upp och ner.
Som att trasslas in i dimmor, när allt jag vill är
att räcka ut en hand.

Dalai lama sa att leendet är det som startar underverk.
Jag ler ofta, men sedan råkar jag nog blunda eller slå
ned blicken precis när underverket sker.

Imorgon (nej ikväll) åker vi till London. Jag har en del att göra
innan dess och tycker ju som bekant om mitt hemma,
får en lätt ångest just när jag låser dörren och går.
Jag upprepar mig.

9 kommentarer:

  1. Skriv från hjärtat kära du. Sedan jag frontade min bloggadress på f-book har inget absolut inget hänt. Om folk läser så avstår de iaf från att kommentera,låtsas om att de inte läst eller så läser de verkligen inte. Du fortsätter ju vara du.
    Kram från en Ölandstok.

    SvaraRadera
  2. Känner lite så också, men försöker att tänka som så, att så länge jag inte skriver om sådant som skulle skada andra eller mig själv så har jag ju inget att ängslas för egentligen...

    Ha det bra i London! :)

    SvaraRadera
  3. det är skrivandet i sig som ger, och skulle du bli igenkänd skulle livet då rasa och försvinna, ibland är man rädd helt i onödan och skratta åt dina ord är ingen som gör

    SvaraRadera
  4. Det där är svårt. Å ena sidan skriver du så mycket som jag hade kunnat skriva själv, trots att våra liv rimligen är mycket olika, å andra sidan är det ju ditt liv, som andra skulle 'känna igen' andra bitar i och kanske inte se på samma sätt som du. Men skriv! Ber jag av hela mitt hjärta. Och ha det bra i London.
    Och jag har blivit rejält utskälld och skrattad åt 'du är bara löjlig' typ. Jag överlevde och fortsätter skriva.

    SvaraRadera
  5. skriv från hjärtat,tror inte du behöver vara orolig. Va underbart det låter med en resa till London. Stora kramen från mig

    SvaraRadera
  6. Du kanske blundar just när underverken sker för att det finns större mirakel och underverk som väntar dig?

    Skit i om någon skrattar och var glad om någon förfasas säger jag. Folk i allmänhet är rätt avtrubbade och behöver förfasas lite ibland.

    SvaraRadera
  7. God morgon, Regnnatt.
    Hoppas du har det riktigt bra!

    Du kommer nog höja på dina ögonbryn när du kommer hem. Det fullständigt exploderar nu.
    Vi bor i skönhetens rike...

    Ha det underbart, sköt om dig.

    Kram!


    /Marie

    SvaraRadera
  8. Jag har väldigt svårt att tro att det är skrattet som ligger närmast till hands. Att skratta åt det som skrivs här känns helt främmande. Det är naket, bitvis smärtsamt, äkta, kärleksfullt och vackert. Det är skratt som kommer att fastna i halsen och blandas upp med den rädsla som jag tror ligger och lurar i bakgrunden.

    Hoppas du åtminstone tjuvkikar nästa gång så du får en skymt av det som ditt leende åstadkommer.

    SvaraRadera
  9. Är allt okej härinne?
    Du vet... undrar en smula...

    Skickar med en kram i det soliga vädret och hoppas att du har det fint.


    /Marie

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.