lördag, maj 28, 2011

En alldeles vanlig lördag kan jag hinna:
dricka kaffe läsa tidningen och äta en brioche,
gå i skogen med glada 5-åringar,
prata länge, länge med bästa grannen som jag mest
ser på fb, hänga tvätt och dra upp kilovis med romersk malört som
hotar kväva ramslöken, ansa bäddarna med citrontimjan och gurkmeja,
plantera om kruktomater, gurka och squash.
Allt sådant kan jag hinna och sedan,
när vi är nöjda och glada av våra gemensamma
ansträngningar i trädgården,
äter vi grillad lax och fyller tallrikarna med
nyplockad sallad.
Regnet smattrar och ljusen får brinna länge.

Sysselsatta händer.
Tappade tankar och ord.
Jag vet inte ens hur jag ska kommentera
andra som skriver om sitt.

Men jag läser.
Om nu någon därute undrar.

7 kommentarer:

  1. I bland räcker det med att vara.

    Du räcker.

    Jag med.

    SvaraRadera
  2. jag gör som du
    sysselsätter mig
    För att det är enda sättet
    Att hålla Ågren på avstånd
    och jag har ju inte ens
    nåt bra svar på varför han ä kvar
    jag saknar inte något
    Jag känner livet flöda
    Våren går mot sommar
    jag är trygg och kär
    och har det jag vill ha
    då retar mitt huvud upp sej så passens
    På att gubben vägrar gå
    Herr å
    Tankar virvlar i monsterstorm
    Men inte när jag gräver klipper träd
    Klipper hundar
    eller buskar
    Å annat
    ...du finns även utan kommentar:)
    Å jag med:)
    Lördagsgonatt på sej du fina!;)

    SvaraRadera
  3. Kan det inte få vara så att man kan få vila i händernas arbete och kroppens rutin en tid. Samtidigt låta det andra som stretar å drar, det som skapar orden få vila en stund-därborta-långt därborta?/L8

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig lördag...

    SvaraRadera
  5. Jag skriver inte för att få kommentarer... om du läser någon gång emellanåt gläder mig :-D

    Jag kommenterar väldigt lite för stunden... räcker liksom inte till det... men jag finns också här... och där :-D

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  6. En alldeles vanlig söndagkväll kan jag försöka svara på era fina kommentarer. Bara för att inse att blogger har hängt sig fullständigt.
    Nu, måndagmorgon och ett nytt försök:

    Fighter - Så sant, ändå rusar jag på.

    gladmymlan - Jag tänkte på dig när jag låg och drog kirskål under trollhasseln igår tills nacke, händer och armar värkte :) Kanske finns herr Ågren överallt, vakar över alla, men bara vi som ser i flera dimensioner har svårt för att nonchalera honom. Allt är inte nattsvart bara för att han finns, kanske att jag t.o.m uppskattar sådant idag som jag en gång tog för givet, är mer levnadsklok. Jag dröjer vid stunder. Som att sitta här just nu med kaffe och dator ;)
    Och jag älskar min trädgård, den är mycket vildvuxen på många ställen, blir aldrig färdig :)

    Kram fina du, jag är vidunderligt glad att Du finns <3

    L8 - Jo, det är så det får vara, jag kan inte påverka känns det som. Och trädgårdsslit får mig att må bra, absolut :) Dina ord ringer i mig... "det som stretar och drar"... ungefär så känns det. Verkligen!

    Anna - Och en lika härlig söndag!

    Pennelina - Självklart inte! De som läser/kommenterar för att själva bli lästa har jag för längesedan sorterat bort. Jag vill bli berörd, av ärlighet, av "underfiltenglimtar".

    Reader håller mig uppdaterad, alla jag följer finns där och jag öppnar den dagligen (men jag är inte säker på att sådant syns i statistik). Sedan går jag också en daglig runda hos en lite mindre krets. Kommenterar när jag har något på hjärtat, men blir ibland rädd att störa.

    Du har ett stort hjärta <3

    SvaraRadera
  7. Reader är bra, jag använder den själv :-D Vet att vissa blir irriterade då det kanske inte syns i statistiken, men som du säger så är det inte för den vi bloggar eller besöker andra...

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.