måndag, maj 30, 2011

Måndag, solen skiner och jag är inte
alls så effektiv som under helgen.
Inte ens tvätten är hängd.
Jobbet väntar, jag segar, ska bara...

Dessutom måste jag ta högst alldagliga beslut
som vilket nytt kyskåp, vilken ugn, fläkt och diskmaskin
vi ska ha. Helst idag. Allt har gått över sin livslängd,
har fungerat endast med hjälp av hemmalösningar
(x-krokar, ständiga avfrostningar,
"öppnaluckanmedspecgrepp") de senaste 3 åren,
nu ger jag mig och vi djupdyker.
Det är ett sätt att se stabiliteten.
Min plats på jorden.

Men,
för mig tar
även de praktiska besluten
tid.

6 kommentarer:

  1. Suck. Vitvaror är inte kul.
    Vi skulle också behöva byta ut en del, men det får hänga kvar ett tag till.

    Första och sista stycket - så underbart!
    Kunde inte låta bli att småle...

    Ha en fin måndag, Regnnatt.
    Tänker på dig. Ganska ofta faktiskt har jag kommit på. Bloggvärlden är bra märklig.


    /Marie


    /Marie

    SvaraRadera
  2. Ja, nu fick Marie lite hicka...
    Förlåt.

    Det är mycket strul nu med Blogger. Tröttsamt.


    Hejhejhej...


    /Marie

    SvaraRadera
  3. Marie - Ja, mycket strul med blogger, mycket stress med nyköp. Jag skulle vilja ha någon som följde med mig och vänligt valde, sa att "detta blir perfekt" men stress som inte är min gör att jag får ta hand om mycket sådant själv just nu. Jag suckar lite, våndas över problem som är så typiska ett i-land. Vill inte vara sådan.

    Och, jag tänker på dig. Det blir väl så i denna märkliga värld där man har nästan daglig kontakt... nära och ändå vet man ingenting kanske. En både sorglig och tröstande tanke som borde leda framåt.

    Kram i natten

    SvaraRadera
  4. Jag tycker så mycket om glimtarna ur ditt liv. Och jag försöker tänka ut någon valsituation som skulle kännas bra. Att välja är ett elände. Hela tiden.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Kan tyckas vara enkla beslut, men ändå inte...

    SvaraRadera
  6. tigerlilja - Ingen valsituation är någonsin lätt... Tack för att jag kan dela glimtar med dig. Det hjälper mycket, det vet du. Kram

    Anna - Definitivt inte enkla, men det blev gjort. Mannen insåg paniken, ryckte ut på lunchen, vi valde tillsammans. Försäljaren skakade hand med honom och gav mig en stor kram, "det hade varit väldigt roligt att ha mig där".
    Jag är mao rolig ibland

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.