torsdag, juni 16, 2011

Det är mycket med det världsliga.
Det yttre.
I min värld är det mycket med
annat också.
Det inre.

Nu går jag alldeles snart på lång
ledighet.
Skomakarens barn ska få
sitt.

Och när jag kommer hem jublar jag.
För i grannens hage tvärs över bäcken
nere vid vår lilla bro,
står 12 nykomlingar och tittar på mig.

Hela sommaren ska de gå där.
Än hörs både näktergal, gök och
grodorna sjunga.
Nu bräker får dessutom.

Vi dricker rosé. Kvällen doftar ljuvligt.
Tack vare de tolv.

4 kommentarer:

  1. God morgon, du vackra Regnnatt.

    Djuren, ja. De gör underverk med ens inre.
    I år upplever jag näktergalen extra mycket och skönsången har ännu inte avtagit.
    Det ekar nästan här fram till morgonkvisten.
    Ren lycka.

    Njut av din ledighet nu när den knackar på dörren.


    /Marie

    SvaraRadera
  2. lämnade en kommentar som inte blev något. :(
    Nytt försök.

    plötsligt sitter jag inte på kontoret med alla siffror utan i en stol bredvid dig och det är gårdag. ;)
    Så vackert. Jag jublar med dig

    SvaraRadera
  3. Marie - Godmorgon min vän :) Förhoppningsvis sista arbetsdagen idag på ett tag. Men det regnar och jag har oförklarlig panik...

    Ett Brustet Halleluja - Åh, så glad jag blir av dig! (Vill att du vet det.)

    Pennelina - Förstår att du ler ;-) Kram

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.