onsdag, juni 08, 2011

Det är sent, jag skrev nyss svar på era kommentarer,
då slutade internet att fungera och tröttheten
kryper nära inpå mig.
Jag vill se er var och en, svara er
personligt, men nu är jag trött.

Det blev en bra dag, en fin kväll.
Samtalet med chefen var (såklart) inte något problem,
vi bar in varsin vacker stor kopp kaffe (Berså) och
sedan pratade vi framtidsvisioner.
Jag verkar så harmonisk nuförtiden...
(det är andra året han säger så, det minns nog en del av er,
jag funderar lite över mig själv, över detta med att blöda
och därför förstå andra som bär på sår).
Plus att jag gärna får mer och/eller nytt ansvar
(för min egen skull), så nu ska jag hjälpa till
med hemsidan "as a start". Sa jag.
Skriva kan jag, resten går att lära sig.
Bara vi inte uppfinner arbetsuppgifter för
vår egen räkning, blev min slutpoäng.
Och så vägrar jag gå upp i tid.

Hej hå, så kaxigt.

Kvällen blev varm och magisk hos goda fina vänner.
Kanske gav den kraft så att jag kan orka imorgon också.
Men då är det hos finfolket på finlokalen, så genast blir jag
mer nervös.

Åh, jag behöver skriva av mig mina tankar.
Jag behöver se det andra ser.

3 kommentarer:

  1. Att se det andra ser är gott å väl. Du har en stark å trygg fasad tror jag. Man vill vila i din trygghet. Hur skört det måhända är där innanför vet bara du. Kramar i massor och Styrka inför kvällen. Ja jag ska snart sluta kommentera också ;)/L8

    SvaraRadera
  2. Låter som ett ganska bra samtal. Och "det där finfolket" som verkar vara något du egentligen kan vara utan, de ska endast vara glada att du finns där med dem. Du fina...

    SvaraRadera
  3. L8 - Kommer att sakna dig. Kram <3

    Anna - Jo, det var bra. Ett flödessamtal om våra gemensamma värderingar och visioner. Jag var lugn och så mycket att diskutera kring just mig fanns inte, jag gör det jag vill på sätt och vis och gör det bra, söker inte stora utmaningar men skyggar inte heller numera när jag blir ombedd.
    Fast kvällen orkade jag inte. Kram <3

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.