tisdag, juni 14, 2011

Nästan en vecka sedan jag skrev senast.
Inte så jag vill ha det.
Ett  bevis kanske på att jag springer fort,
sysselsätter mig,
på att jag har försökt stänga
dörrar.

Ska vi göra så?
Ville vi lägga undan?
Hur ska vi någonsin få reda på vem vi är nu?

Student igår. Igen.
Gästlistan var absurt lång, som för att
knäcka alla tidigare. Varför är människor sådana?
Suck är ett snällt ord.
Men vi kunde gå hem (det händer nästan aldrig)
i den ljumma kvällen.

Mycket är så vackert här nu.
Vi grejar och ordnar, målar, tänker, planerar.
Om tre veckor är det bröllop,
första underverket och hennes självklarhet blir ett.
Vigsel i en slottspark,
fest, dans, roligheter,
sedan brunch hos oss nästa dag.
Jag ser mitt liv, behöver acceptera.
Tråden bakåt.
Förhoppningar framåt.

Men orden som gör oss kloka hittar jag inte längre.

2 kommentarer:

  1. Ibland tror jag att man helt enkelt får lita till magkänslan. Känns den ok, då är det det...

    SvaraRadera
  2. Tack snälla rara du! Kram&kärlek!

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.