onsdag, juni 08, 2011

Och sedan funderade jag lite.

Var jag samma jag men lite annorlunda
med framhävningen så skulle jag kanske
skriva långt och mycket om allt
som hinns med på en dag.
Det skulle inte betyda att jag var
varken lyckligare eller olyckligare.
Bara att jag skrev annorlunda.

Jag slog in två vackra paket idag och
skickade med stora sonen.
Inte för att jag hade dåligt mod att gå,
men orken fattades och logistiken fungerade inte.
Jag är trött.

Man kan inte hinna alla.

Självklart blev vi bjudna för att jag är omtyckt,
för att jag ler mycket, för att jag är engagerad,
hjälpsam och dessutom ganska vacker.
Jag vet det. Men faktum är att det är många år
sedan vi umgicks över ett enkelt glas vin eller liten
middag. Vi är bekanta inte nära vänner.

Imorgon kommer nya vitvaror (som inte är vita)
till köket, jag ska hinna inom jobbet och framför allt,
goaste vännernas dotter tar studenten.

Superhjältinnor med outsinlig ork finns inte.
Inte på riktigt och denna blogg
är på riktigt.

9 kommentarer:

  1. Nej, superhjältinnor finns inte och du och din blogg är i högsta grad verklig.
    Ha en trevlig dag imorgon så ska jag jubla lite åt min storson som också tar studenten!

    SvaraRadera
  2. de finns inte och man behöver inte försöka skapa dem heller

    SvaraRadera
  3. Du är den tredje bloggen jag läser nu i natten och jag börjar tjuta. Det blev för mycket plötsligt. Dina ord... Kanske är jag övertrött, men jag tror inte det. Först Skatan och sen Lilla Blå. Bloggar som ligger nära mig i mitt hjärta. Jag kunde inte skriva en rad. Det blir nog bättre imorgon. Förlåt att jag skriver om det här.

    Ja, du är på riktigt - jag är så glad för dig!
    Din blogg finns i mitt hjärta också, längst in.
    (Och Rikki...).
    Och nej, man kan inte hinna med allt.
    Även om jag själv skulle vilja krypa in till min egen mamma och säga allt det jag inte kan säga...

    Förlåt än en gång, Regnnatt.
    På något sätt känner jag att jag kan skriva det här hos dig, fast jag vet att det är en öppen kommentar. För alla.

    Varm kram från en ledsen Marie.

    SvaraRadera
  4. Mångmamma - Jubla mycket :) Studenter är bland det finaste och gladaste som finns, här i huset har vi haft tre, en kvar. I år njuter vi andras (i lagom dos). Grattis till storsonen!

    Tisteln - De finns inte, de går inte att skapa, ett rent påhitt.

    Marie - Men lilla rara. Så här på håll men ändå nära, klappar jag försiktigt handen din, väntar hos dig tills du gråtit färdigt. Gråt och ledsna tankar måste få finnas, inte kastas ut, nej lite försiktigt liksom skakas, luftas. Falla på rätt plats. Som ett duntäcke kanske. Och det finns inte ord för allt, går inte att förklara.
    Detta må vara en "öppen blogg", men tro mig få läser, här kan man snörvla ifred. Jag är stolt över att det är jag som får lyssna.
    Varmkramar (de finaste) nu och jag hoppas du kan sova. Åskan har rullat och luften är lite friskare. Det kommer en ny dag imorgon. Det gör det. Vi ska fixa den med!

    SvaraRadera
  5. Blir glad över att se dina ord nu på morgonen.
    Tack för det. (Det känns bättre och febern är till och med den, helt borta).
    Idag är en ny dag, om än med åska och regn. Det känns bra det med.

    Ja, vi omfamnar dagen idag finaste Regnnatt.
    Bästa morgonkramen till dig.


    /Marie

    SvaraRadera
  6. Blev faktiskt glad att du skickade med paket. Man kan spara sig lite också. Inte alltid, men ibland.
    Och jag hoppas dina (avocadogröna?) vitvaror blir bra. Praktiska saker är också viktiga.
    Men framför allt vill jag bara säga att jag är så tacksam för dig. Många tankar.
    Och Nordman sjunger 'jag kan stå för dom strider jag haft' inne i sonens rum.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Skickar en djup tacksamhetstanke och den längsta kramen tillsammans till dig och alla vardagshjältinnor med sinlig ork!
    Du är så bra! Allra vackraste Regnnatt!
    /Rikki

    SvaraRadera
  8. Vill bara att du ska veta att jag finns här nu...

    SvaraRadera
  9. Marie - Hoppas verkligen du är feberfri nu!

    tigerlilja - Rostfria, jag lutar åt det diskreta hållet... ;)
    Tänker tacksamt på dig. Och på detta att rakryggat stå för det som är jag.
    Kram!

    Rikki - Vi är så bra! Allra vackraste du. Fast jag letar efter så många ord. De där riktigt sanna.

    glimraskimra - Minglar!

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.