söndag, juni 26, 2011

Vi åt de allra första mycket små
nypotatisarna igår.
Och de spädaste av morötter
(jag gallrade).
Livet är lugnt, snällt, vänskapligt,
dagarna fyllda av renovering
och planering.
Jag berättar nu eftersom jag ofta är så dålig
på det här med vardagsinformation.

Detta att få äga en liten bit mark,
att få odla en köksträdgård,
det är så jag känner mig rik,
det är så jag blir stillad i mitt sinne.

Det finns sådant jag inte fick.
Ingen får någonsin allt.
Det finns sådant jag inte tog.
Mitt fel - man ska ta för sig.
Basta.
Men, det finns också så mycket
som blev rätt.

Idag nöjer jag mig med det.

Idag.

4 kommentarer:

  1. Det ligger mycket ro i att få så och odla, och sen glädjen att få skörda. Det gäller egentligen det mesta.

    SvaraRadera
  2. Sant och klokt, det gäller nog det mesta, grönsaker, blommor, kunskap, relationer. Allt <3
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men, det finns också så mycket
    som blev rätt.

    om jag hade fått plocka bort åren jag ville, eller göra om, då hade jag inte blivit jag. Det är lätt att glömma ibland. "allting har sin tid"

    SvaraRadera
  4. Ett Brustet Halleluja - Allting har sin tid! Just så och ja, allt vi är med om formar oss, gör oss till den vi ska vara. Så måste vi tro.

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.