torsdag, augusti 11, 2011

Dagens tankar?

Att vi (jag pratar enbart om mig och mitt),
där vi sitter inbäddade i mörker,
med valnötsträdets grenverk som en sköld mot världen,
har det bra.
Vi är internationella nog att behöva känna av oro,
men ringer några extra samtal, sänder många tankar,
och förblir trygga i det lilla just nu.
Ljuslågor speglar sig i de tunna glasdörrarna.
Regnet slår mot taket.

Att vissa "konversationer" är meningslösa,
bättre att förbli tyst.

Att jag skriver för att minnas.
Och för att du ska förstå.

5 kommentarer:

  1. Om jag inte minns fel, "jag drömmer i färg på ett annat språk..."
    Vi lever i en värld där människan verkligen har kommit på avvägar.
    Jag hoppas dina kära har det bra.
    Tänker på dig.

    Kram omtänksamma du.


    /Marie

    SvaraRadera
  2. Enkelte ord trenger man ikke si, man vet.
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  3. Det händer att tystnaden är bättre än ord. Kan vara mycket bra men också mycket sorgligt, när man skulle vilja dela orden men vet att det inte går. Inte går alls.

    SvaraRadera
  4. så vackert.
    Du kryper in under mitt skinn. Får mig att sitta stilla och knappt andas en stund innan jag törs kommentera.
    Så nära men ändå så långt bort.

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.