lördag, augusti 13, 2011

Det är den tiden på året
då jag städar ut.
Jag tvättar gardiner och filtar,
skakar mattor, syr kuddar, planterar om blommor.
Det går långsamt men drivet i mig
ger resultat.
Jag går igenom skåp och lådor,
en stund här, tre timmar där.
Runt mig är det tillfällig kaos.
Vad som sker med insidan återstår att se.
Vid en bottenlös rensning
för några år sedan välte världen.
Då lärde jag mig något om mig själv.

Igår kväll grät jag mig igenom Mitt Afrika.
Det är ingenting konstigt med det.

9 kommentarer:

  1. Och jag var förvånad den här gången också över att hon valde Robert Redford, trots vita dukar, kristallglas och vinflaskor i bushen. Jag hade aldrig släppt Klaus Maria Brandauer.

    SvaraRadera
  2. Man ska unna sig att gråta i såna lägen. Absolut.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Missade den.
    Men har sett den redan ett antal gånger.
    En del filmer kräver ensamhet...
    Detta är en sådan.

    Klaus Maria... usch, tvi, urk - slusk!
    Tyckte jag då. Förmodligen nu också.


    /Marie

    SvaraRadera
  4. Nej inget konstigt med det...har inte heller sett den. Hade nog behövt den igår,bra med perspektiv på sin egen skit.
    Stor kram&kärlek! L.O.V.E

    SvaraRadera
  5. Städa försiktigt. Och känn dig lyckligt lottad som kan gråta.

    SvaraRadera
  6. Tänk vilken gåva gråten är.

    SvaraRadera
  7. Jag vill bara skriva det som alla andra skriver. Inget konstigt alls med gråten, bara skönt.

    Bra om du städar lagom, så att inget går sönder mitt i allt.

    SvaraRadera
  8. jag har några favofilmer; några jag tittar på när jag vill gråta och några när jag vill skratta hysteriskt. Såna filmer är bra att ha.
    Ska krypa ner med Han i soffan i morgon kväll och titta på en av dem. Förstår han inte varför jag gråter, då är han inget att ha, men med tanke på att han redan frågat om jag har gråtfilm så fattar han nog redan.....

    Kram <3

    SvaraRadera
  9. alla har vi något som triggar tårarna som finns, men inte vill komma, inget konstigt alls

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.