tisdag, september 27, 2011

Idag vill jag stanna här.
Hemma.
Med hunden, boken, kaffemuggen och mig själv.
Jag skulle bara småplocka väldigt lite, ta in nya blommor,
skriva ett mejl.
Det kommer att bli ännu en skör, vacker dag, luften klar,
vinden redan på gränsen till varm.
Valnötsträdet har tappat nästan alla sina blad.
Jag får för mig att någon viskar orden
"nej,  utmana inte ödet, sitt still, livet är sannast de
mycket långsamma dagarna".
Men, så får man inte tänka i vår tid.

Igår körde jag mannen till flygplatsen och sedan
passade jag och en av döttrarna på att handla vackra favoritkläder
i grannlandet. Allt tröttar, allt har ett pris,
idag är armarna inte samarbetsvilliga, nacken trött, huvudet segt.
Jag upprepar det jag vet är sant -
allt har ett pris.
Och jodå, jag betalar. Är lyckligt lottad.
Nu väntar jobbet, människorna där.
Små portioner av annat.

Och jag orkar tänka
"imorgon gryr också".

8 kommentarer:

  1. Ja just så... fast jag säger du & jag morfar ;)
    är inne i en period med lite energi så jag skulle gärna stanna hemma jag med..... bara få vara. Mysa med en bra bok under en varm filt, tända ljus, dricka varm choklad, kramas

    på sätt och vis är det mer okej att pausa på kvällarna när mörkret sänker sig.

    SvaraRadera
  2. Jag tänker än en gång att jag har min verklighet, min långsamma kravlösa, njuter av den och försöker så hårt acceptera smärtan.

    Att det sedan finns själar som verkar existera i liknande rum känns fint!

    SvaraRadera
  3. Tänker så himla mycket på dig! All Tid. <3 /R

    SvaraRadera
  4. Var är favoritkläderna från då?
    Vilka affärer menar jag?

    SvaraRadera
  5. Du har fått en award av mig på min blogg. I gengäld har jag fått tag på var du håller hus! Men jag lyckas inte bli en följare.

    SvaraRadera
  6. De långsamma dagarna, de som har ett pris.
    Jag önskar dig en extra mugg när den nya dagen gryr. Dagen som kommer.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Villa bara nämna att jag tagit mig friheten att foga "dig" till min blogglista!

    Allt gott! :-)

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.