onsdag, november 23, 2011

Detta att komma människor mycket nära utan att
kunna se dem i ögonen. Att hitta in i varandra
via skrivna ord. Åh ibland blir jag ju så rädd.
Visar jag upp något du inte skulle känna igen
om vi satt ansikte mot ansikte, har helheten
jag ville ha endast blivit ytterligare en årsring
i henne jag vill ska vara mitt riktiga jag?
En höst av regn. En höst av kyla.
Och nu en höst av dimma.
Naturen vakar över mig, följer mitt sinne.

Lära känna är kanske en omöjlighet när
jag inte ger mer av mig själv?
Och när jag redan har skrivit sanningen
för att sedan springa ifrån den igen.
Men allt tas inte emot.
Allt tas inte emot hur gärna vi än vill ge.

4 kommentarer:

  1. Trots allt har denna höst varit ovanligt barmhärtig. Tack för dina ord hos mig. Blir alltid så glad när du swishar förbi så jag hamnar här. Kram & kärlek

    SvaraRadera
  2. Fast det du ger är stort och vackert, tycker jag. Och visst är det väl så att man nästan alltid bara visar en bit av sig själv?
    Har det hänt att man visat en alldeles för stor del och blivit illa hanterad är man lite skör. Fast man ville ge. Det blödande hjärtat.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bit för bit, lära känna lite i taget. Och ibland länkarna som fäster. De där livbojarna som flyter förbi när du minst anade, grip tag i dem!

    Jag tänker på dina ord om sanning, och jag ber dig. Tro mig, mina sanningar skriver jag varje dag för att förkasta dem nästa. Man ville mer i skrivandets klarsynthet än man klarade i den knivskarpa verkligheten. Men tron på ordets makt tappar vi aldrig, eller hur?

    SvaraRadera
  4. Man kan komma väldigt nära bara genom ord. Många gånger är det fascinerande, det kan leda till både det ena och det andra. Det var så jag fann kärleken. Det är så jag har funnit vänner. Men jo, man måste ju ge av sig själv. Nog tycker jag att du ändå delar med dig rejält här i bloggen, men visst kan man inte visa allt, omöjligt! Man är så mycket mer än sin blogg liksom.

    Det skulle vara kul att lära känna dig. Du verkar så klok, och du skriver så fantastiskt bra. Du berör!

    Hade visst inget klokt att komma med, så nu är jag tyst. Sänder över varma **KRAAMAR** istället!

    <3

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.