måndag, november 07, 2011

Gråmåndag.
Vilket jag inte säger som något negativt.
Inte alls.
Storhandlar, kör till stan, kör hem, dricker kaffe,
tänker att jag skulle må bäst av att aldrig mer behöva...
ja vad? Var mycket nära att skriva jobba men det vore
inte helt sant. Vi behöver förankringsplatser,
även jag skulle sakna möjligheten att få uttrycka mig.
Antagligen.

Men att se saker från insidan. Det föder tvivel.
Människor förblir inte alltigenom goda. Livet påverkar.
Självgodhet tar över även där den minst
borde förekomma. Jag vill bort.

Eller så vill jag bara finnas i det som är mycket litet.

4 kommentarer:

  1. Finnas i det lilla lilla kan ibland räcka och bli över. Det är min erfarenhet, och det är däri jag försöker härda ut...vara...ibland även lycklig.

    SvaraRadera
  2. Eller vara en del i det stora i ditt lilla? För det är du ju.
    Men lugn är fint och ibland bara möjligt i det lilla.

    SvaraRadera
  3. Men visst är det väl skiftningarna i ditt liv som bär? Alla olika aspekter som är just ditt mönster?
    Och sen skakas kalejdoskåpet om ibland.
    Kram

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.