fredag, november 18, 2011

Just nu är en av de vackraste, klokaste bloggar
jag läser denna.
Orden om acceptans kan tillämpas på så många
områden i livet. Det är skönt att se något som
tangerar mitt. Trots vankelmod och sorg i detta här,
har jag alltid bejakat livet, följt en intuitiv styrka,
vägrat lägga min identitet i en skada.
Jag är inte ett offer, jag är jag, en lycklig vinnare.

Fast det är klart, att stå halvvägs,
vilja mer än jag egentligen orkar,
inte ständigt påminna omvärlden,
får konsekvenser.
Handen är idag ett bra exempel.

Det där andra jag har ett ärr efter,
det är något helt annat.
Sådant man inte pratar om.
Alla våra liv, så olika egentligen.
Och jag kastar bara ur mig ord så att jag
inte ska behöva bära för mycket åt gången.



4 kommentarer:

  1. Klok blogg du tipsar om. Nästan lika läsvärd som din.

    SvaraRadera
  2. Läser dina ord och tänker på det här med att missförstå. Ibland förstår jag inte mig själv, jag menar konkret när jag läser mina gamla ord, och ändå - någon annans ord, anonyma, kan kasta ett så starkt sken över det som jag hellre haft i skuggan. Dom andra ärren. Balansen mellan att inte glömma och att inte påminna. Vila lite.

    SvaraRadera
  3. Att dag efter dag kunna känna att jag är en lycklig vinnare i livets lotteri. Inte varje dag, men tillräckligt ofta för att förvåna säger jag mig att mitt liv som jag lever det är vad alla strävar efter. Lyckan bor nog mest av allt i orden, mindre i prestigen...

    Kram från en nära.

    SvaraRadera
  4. Men vilka underbara ord.
    Kram

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.