söndag, december 11, 2011

Dagarna som går och jag kommer mig inte för
att skriva ner det vardagliga. Kanske är jag
rädd för att mitt inte ska vara det du ville.

Tredje ljuset har fått brinna.
Pepparkaksdegen med skal av citron
ligger rullad i kylen, jag gräddade så pass
många att huset doftar ombonat,
vi har bakat lussekatter och huggit vår gran.
Långsamt lugn. Värme och gemenskap.
Och säkert är det många som har det värre
och säkert finns det de som har det bättre.
Och kanske skulle vårt ha varit mycket annorlunda?

Kanske tänker du på det ibland.

1 kommentar:

  1. uj ja, jag har också fått svårt att skriva känner jag. fast kanske lite tvärtom. förr skrev jag sällan om den trista vardagen, ansåg att det var trist att radda upp att man lagat mat, dammsugit osv. skrev mest känslor då om jag inte missminner mig.

    klart jag tänker på det där om att vissa har det bättre andra sämre. och ser faktiskt helst att folk har det bättre än jag och hoppas att ingen har det sämre.

    kram!

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.