måndag, december 19, 2011

Doften av kaffe, stearin, hyacint och apelsin.
Jag vill själslig frid, önskar dagar och liv
utan synbara slut.
Och jag som så sällan berättar för dig om min yttre realitet
behöver låta dig veta detaljer nu.
Vi är i sista dygnet med store sonen på ett halvår.
Han kom hem i lördagskväll efter tentan,
när det blir tidig morgon lyfter flyget till andra sidan jorden,
allt med 5 dagars varsel.

Och jag ber;
Ge honom all kraft, all trygghet han behöver.
Låt mig bära hans nervositet utan att
göra den till min.
Låt mig se honom blomstra och nå sina mål.
Låt mig tyst och stillsamt glädjas åt den stolthet jag känner.

Igår hade vi julmiddag med alla underverk och självklarheter.
Ja, jag ser vår lycka.
Den som har ett pris.

Doften av kaffe, stearin, hyacint och apelsin.
Ikväll står yngste på scen.

5 kommentarer:

  1. Stor glädje och lite sorg, hand i hand, förstår jag....

    Det här kommer ni att klara bra! Tänk inget annat!

    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Yngste på scen...ge mig bara en ledtråd. Står de på samma scen, din yngste och min?

    Kram o tack för en fin kommentar på ett obefintligt inlägg.

    P.S Min är i Mariakyrkan ikväll...D.S

    SvaraRadera
  3. Dagen efter min yngstes födelse flög Äldsta tio timmar bort.
    Jag önskar dig och den sonen all glädje av det omtumlande nya. De trygga dofterna finns där hos dig.
    Många tankar blir det.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men åhhhhh..........dog lite.

    SvaraRadera
  5. Söderenbytjejen2011-12-19 22:56

    Det är svårt men väldigt berusande - att se sina underbara lätta och lyfta,
    för att sväva iväg på sin egen färd.
    Det gäller att glädjas i oändlighet åt detta, trots att det i hjärtat skriker av saknad

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.