tisdag, december 20, 2011

Jag sitter i sängen och snorar, hulkar lite,
vet att det är dumt. Egentligen. Men det är så
mörkt där ute, jag är så trött och han reser
så ensam till något nytt och det blev
så lite tid att skämma bort honom. Och nej jag
är ingen hönsmamma, och ja han har farit
runt jorden tidigare, varit borta över jul
(mina är uppfostrade att backpacka) och ja detta
är det han vill och ska göra med sitt liv. Och nej
han flyr inte från sin familj, det ingår i utbildningen
och han kommer att sakna oss. Med sig tog han
familjefotot från i somras.

Kanske håller jag på att få feber, bli sjuk,
kanske är det därför jag har så ont i huvudet
och halsen känns så trång.
Om ett par timmar vaknar suveräne musikersonen,
som gladde oss alla enormt igår kväll,
och det är vanlig morgon och jag vill köra honom
till skolan. Alltid vill jag det.

6 kommentarer:

  1. hoppas det vänder :-)

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Barn.
    Bara till låns.
    Inte konstigt du gråter.
    Det skulle jag också göra!

    Varm kram!

    SvaraRadera
  3. Känner med dig och det trillar en tår. Min äldste har nyss flyttat och det är bara en mil bort... Så ont det gör emellanåt fast jag vet att det är så det ska vara. Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Söderenbytjejen2011-12-20 19:48

    Krya på dig... Kram

    SvaraRadera
  5. Dessa barn. Mycket vuxna eller nästan vuxna. Mycket kloka ibland. Mycket älskade.
    Önskar dig att han snart hör av sig, bara helt kort, att allt gått bra. Då slår hjärtat lugnare.
    Kram

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.