tisdag, januari 10, 2012

Att skriva ner sina tankar på detta sätt,
lämna ut livet även de dagar det är
svårfångat och näst intill osynligt,
fortfarande grunnar jag på drivkraften.
Kanske handlar det bara om förhoppningar,
Bara? Kan man skriva ett sådant ord om något så stort?
Jag vill ju att vi är många som brottas med vardagen
tillsammans. Jag vill att vi är många, men olika,
så att vi börjar förstå att lika inte alltid är nödvändigt.

Fick jag välja idag så skulle jag...
Sy om en kofta och skriva ett brev. Nej två.
Jag skulle ta god tid på mig när jag duschade
och jag skulle måla mina tånaglar. Jag skulle
låtsas att utanför mitt fönster föll snöflingorna
fast istället för öppna fält skulle de höga husen
i Williamsburg le mot mig med snälla ögon.
Bara idag skulle jag vilja vara någon annanstans.

5 kommentarer:

  1. Snart ska jag måla mina tånaglar i Wine Red.
    Snart gråter jag inte längre.
    Och husen i Williamsburg är mig obekanta, men plötsligt skymtar dom på andra sidan mina järnvägsspår. Tack.

    SvaraRadera
  2. Själv är jag precis där jag drömt om att vara... längtar ingenstans längre. Låter kanske tråkigt, men det ger plats åt så mycket annat :-D

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  3. så ofta jag längtat bort
    men ändå inte vågat tänka tanken
    så fel det kändes
    nu vågar jag både
    längta och drömma
    följer gärna med dig
    till någon annanstans
    iaf för en dag ;)

    SvaraRadera
  4. Nej, färdig blir man aldrig!

    Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det... men jag trodde inte att man kunde bli så tillfreds på en plats som jag är nu, trots att den inte på något sätt är perfekt eller bättre än någon annan...

    Jag drömmer inte om det längre, utan lever det... varje dag... även de grå, smärtfulla...

    Det finns ingen plats jag hellre möter framtiden på än här.

    Kan hända att jag vaknar upp en dag och känner det annorlunda. Vad vet jag... men tills dess njuter jag av känslan :-D

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  5. "Kanske handlar det bara om förhoppningar,
    Bara? Kan man skriva ett sådant ord om något så stort?"
    Så skriver du. Och där tror jag att du satt fingret på det hela, pekat på förvirringen som vissa har i sina ord ibland.
    Vackert.

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.