tisdag, februari 07, 2012

Månsken mitt i natten
Jag går över vita gnistrande fält.
Luften är mjuk, fuktig, kall. Som att dricka kyld
champagne med bubblor så små att de bara anas
tänker jag varje gång vi drar våra andetag.
Varma vintervantar och lugn i sinnet.
De orden är stora.
Här finns jag och det är som det ska.
Här finns jag och jag har inte längre bråttom.
Kanske vill vintern mig väl eftersom den finns i mina gener,
kanske älskar jag den så villkorslöst eftersom jag vet att den inte är min,
kanske tar jag därför emot den med öppna armar.
Viss om att den inte stannar.

Här finns jag och så många bitar har funnit sin plats.

6 kommentarer:

  1. Vet du, Regnnatt...
    En dag skall du och jag och R dricka Champagne med stort C. Louis de Roederer, min favvis av alla. Den söta, så klart. Mycket bubblor. Och, kall. Det skålar jag för, för oss alla tre...

    Jag vet också, att du, liksom jag, tycker så mycket om vit vinter. Ja, den finns i oss genom märg och ben...

    Och du, finaste, finaste Du - jag önskar Dig all lycka på vägen och jag är så oändligt glad att skärvorna börjar finna sin plats i ditt hjärta - som Du dessutom delar med Dig av till oss härinne.

    Det mjuka sinnet av grus och korn, där finns Du.
    Jag vet att Du är hel...
    Det har jag vetat hela tiden.

    Oändligt många kramar i natten.
    Tycker så mycket om Dig.


    /Marie

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst vackrare ord om vinter. Vacker över förståndets förmåga, och kryddad med en aning vemod, styrka.

    SvaraRadera
  3. Vilken makalöst full måne i natt.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag tyckte om hunden som ylade.
    Och du skriver så vackert.
    Jag drömmer om en alldeles mörk varm natt, någon annanstans. Dit kommer jag aldrig mer.

    SvaraRadera
  5. Vintern är fantastiskt och det är ditt språk med. Slås varje gång jag läser av hur bra du skriver.

    :)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Så många bitar har funnit sin plats

    Du skriver rakt i mitt hjärta tror jag. Det känns så.
    Ditt språk.... Åh
    Jag är förtrollad

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.