fredag, maj 11, 2012

På min arbetsplats finns den goda handlingen,
där finns också orden som borde bygga broar
men som för flertalet istället blir ett egenreflekterande djupdyk.
Mer än så kan jag inte säga och visst, det försvårar för dig att
jag inte vill lämna ut, jag inser det,
men så får det förbli.
Vad har jag egentligen rätt till?
Ingenting mer än mig själv. 
Nå, du får mina vaga bilder här -

När jag visar den slutgiltiga versionen
(skulle det verkligen kunna finnas endast en,
hur ser jag dem stå innan jag har låtit dem falla?)
av det som kommer att bli mina ord, säger han
att han inte ser skillnaden.

Det är därför jag så sällan kan lyssna på dig,
vill jag sucka och är nära att fråga om han är
en av de som läser fort utan att störas av en
haltande melodi eller skuggor i fel kostym.
Men jag vet ju redan svaret.

3 kommentarer:

  1. Hade passat bra på Skrivpuff igår där djupdykning var ordet. Men jag hittar hit ändå och det är jag glad för.

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.