måndag, juli 02, 2012


Fördelen med att vara jag är att ha sommarlov.
Och stunder av ensamhet. Mitt rörelsemönster förändras,
steg utan brådska, kaffe som får kallna när boken är vacker,
regn som inte stressar - imorgon är en annan dag.
Igår såptorkade jag golv. Och polishade.
Sommarstädning.
Sådant görs bäst i tomt hus, är vi många får jag för mig
att friden störs, att övriga känner sig tvingade att gripa in
utan egen iver.
Så onödigt när jag älskar det.

I natten satt jag sen i glasrummet och lyssnade på
regnets trummande.

Idag har jag varit hos läkare för andra gången på fyra dagar.
Det blev ok,  jag fick ny tid för remissbedömning
och grät inte alls.

Detta hade inte varit sommaren att vandra.
Av flera skäl.

Jag önskar mig ett långt liv.

2 kommentarer:

  1. Åh - jag önskar dig också ett långt liv. Och ett gott liv.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, det tror jag inte, fast jag förstår hur du menar, man står med den sköra önskan i handen och vågar inte visa den - tänk om nån tar den - men nåden i livet är större än så, inte småttigt hämndlysten efter oss och våra förhoppningar.
    Sen kan det bli annorlunda än man hoppas. Oh ja.

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.