lördag, oktober 06, 2012

 "kramis" skrivet av fyrtio-och femtioplusare.
Åh jag huttrar. Vill inte kännas vid de som känns vid.
Kan inte leka sådana lekar. Kramis... herregud vem försöker man likna?
Jag vill byta umgänge fort.

Dagen idag blev fin. Jag tvekade när regnet öste,
bestämde mig i sista sekund, unnade mig en lång vandring,
skrattade.
Sedan städade jag tills dess mörkret var kompakt, bar in pelargoner,
räfsade valnötslöv, planterade ljung och cyklamen.
Nu värker foten men hunden sover lycklig och jag är glad.
Tända ljus, enkel middag i soffan - inlagd ättiksill,
två glas vitt vin och ingen TV.
De få gånger jag är ensam unnar jag mig njutning.
Jo, jag ställer udda krav på livet men det är mitt liv, mina krav.

6 kommentarer:

  1. "Kramis" använder jag aldrig, däremot "varmaste kramen". Det är mer mig. Så: varmaste kramen till dig!

    SvaraRadera
  2. Visst ryser man??
    Och valnötter har du. Minns en härsken valnöt för länge sen...
    Cyklamen - skönhet!

    SvaraRadera
  3. Osloskånskan, åh skönt :) då är jag inte helt tokig. Varmaste kramen till dig!!

    tigerlilja, ja förfärligt.
    Svarta valnötter, bara frukt vartannat år och jag har fortfarande inte blivit klok på hur jag ska ta tillvara på nötterna bäst. De är liksom inte de där vackra julpresentsnötterna, men lär vara nyttiga...

    SvaraRadera
  4. Avskyr "gumman" lika mycket ....

    SvaraRadera
  5. Låter som att du hade en alldeles underbart skön dag för dig själv. Man ska unna sig att njuta av saker i ensamhet ibland (ofta!). Kramis på dig! *höhöhöh* Kunde inte låta bli :-)

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.