måndag, februari 11, 2013

Jo, jag har karnevalen i bakhuvudet just nu.
Unnar mig både en stor portion pasta, ett extra glas vin
och en näve godis i kväll. Samtidigt har jag dåligt samvete,
det har jag alltid men det hjälper ingen.
Fastan kommer märkligt nog alltid när jag är som mest redo.
Det är tankarna som behöver rensas mest av allt,
men i år ska jag verkligen försöka hungra också,
Vi behöver inte överflödet, vi behöver inte överflödet,
vi behöver förstå att vi inte behöver överflödet.

Ryggen gör fortfarande ont.
Som om jag har tagit en rörelse för givet, det har jag ju inte.
Jag tar faktiskt ingenting för givet.
Men det händer att jag längtar.
Det är inte samma sak.

3 kommentarer:

  1. Visst är det underligt hur kropp och själ hänger ihop. Och det är skillnad på att plåga sin kropp och att avstå.
    Och på onsdag börjar vi.
    Kram

    SvaraRadera
  2. På onsdag börjar vi :) Kram

    SvaraRadera
  3. Vill bara ge dig en puss i natten.


    /Marie

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.