torsdag, februari 21, 2013

Vanlig februaritorsdag och fortfarande vinter.
Jag blir sittandes länge med favoritkoppen framför mig,
mitt i kaoset, varför har jag så svårt för starter.
Fälten är fortfarande vita, trädgården frusen och
jag vill få gjort allt inomhus innan våren kommer.
Musikersonen har lovat att hålla sig hemma hela dagen,
tillsammans fortsätter vi röja det hela familjen påbörjade,
då när vi lyfte ner barndomsminnen från vinden, i helgen.
Mycket ska sparas, jag tvättar och lägger undan igen,
jag sätter fram och möblerar nytt för åren som ska komma.
Alla vi som tror på oss. Jag gör det för oss.
För alla oss som tror på oss.
Jag gör det för oss.
Även det är ett sätt att älska.
Jag gör det för oss.
Det finns så många olika sorters lyckor.
Det finns också längtor. Allt är sammanlänkat.
Har du inte det ena så tror jag inte på dina ord om det andra.

2 kommentarer:

  1. Så många olika sorters lyckor. Så är det. Här också, fast så mycket är svårt. Men när är det lätt egentligen, när man nu tänker för mycket.
    För oss - vet du, jag undrar om jag tänker så, men jag gör det med mina händer. Kanske räknas det också.

    SvaraRadera
  2. Det räknas. Jag tror handlingen i sig räknas mer än tänkandet. Tänkandet är bara vägen dit.

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.