måndag, mars 18, 2013

Det finns mycket jag vill att du vet,
allt i min vardag, fortfarande är det så.
Jag vill dela det med dig.

Helgen blev fin, soliga dagar.
Över världen ligger den skira dimman av vemod,
ingen värjer sig för den, vi är så mycket klokare,
vet så mycket mer om livet redan.
Lördagen som en oas, vi lekte, kramade, skrattade,
drack kopp efter kopp av nybryggt kaffe.
Lättsamt enkelt umgänge, vi är så lyckligt lottade som finns
där vi finns.
Fick vara länge med lilla familjen.
Jag förundras över styrkan,
i dem, i mig själv och kanske mest av allt i henne.
Jag förundras över att dagarna blir dagar som åtminstone
på ytan liknar tidigare dagar,
över att vi säger ord som imorgonnästaveckatillsommaren,
över att drömmarna om sen fortfarande ger vila.
Jag ser styrkan i oss alla som skörden, det jag har kämpat för hjälper oss nu,
familjen.
Och någonstans djupt inom mig tänker jag samtidigt att det
måste vara riktigt, det som sas.

"Ett är inte ett pris för annat."

Det måste vara riktigt.

Så mycket jag vill att du vet.

4 kommentarer:

  1. Att ta vara på lyckan i vardagen är så viktigt så viktigt. Det är ju DET som ÄR livet. Jag är glad över att ni kan få sådana dagar tillsammans också.
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Ni är så fina som finns <3

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.