fredag, april 26, 2013

Det finns chans till lång framtid.
Självklart förstår jag att du vill veta,
du som har lyssnat på min förtvivlan, självklart vill jag stilla
den oro du hjälper mig bära. Så, nu vet du.
Ta inte ut glädjen i förskott bara, glöm den inte heller i nuet
för den finns här.
Hon skrattar högt när hon ser mig.
Då skrattar jag högre.
Sen sätter vi våra pannor nära, nära.

Vi färdas alla ensamma.
Detta med att skriva,
för att att sedan kunna lämna.
Så gör vi, så gör du och jag,
så har vi gjort.
Vi lämnar det som gör ont, lämnar för att segra.
Men för att våga behöver jag tid och mod.
Jag dricker kaffe.
Funderar.
Regnet har upphört och solen ler,
det är så livet är.
Stiltje.
Snabbhet.
Antingen.
Eller.
Stegen framåt i maklig takt, jag verkar ha förlorat dem på samma sätt som
jag har glömt hur jag ska fånga orden så att du orkar ta emot.
Jo jag saknar skrivet. Du påminner mig ibland om att det finns
och jag undrar varför jag kväver det.
Bromsar eller springer för fort.

På köksbordet ligger en halväten knäckemacka.
Med keso.
Och gräslök.

7 kommentarer:

  1. Vilken underbar text! Gillar den mycket, mycket.

    SvaraRadera
  2. Åh! Tacksamhet för dig och de dina!
    Och vi vet aldrig vad som händer i morgon. Aldrig. Och mammahjärtat bultar hårt. Och hos mig fick jag veta en hemlighet i kväll, bävan och väntan, hopp i framtid.
    Nog är gräslök på knäckemacka en alldeles underskattad delikatess.
    Skulle vilja hålla en stund om dig.

    SvaraRadera
  3. Håller med Tigerlilja. Hon fångade precis det jag vill ha sagt.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vackert. Exakt. Du. Tack. Kram!ar

    SvaraRadera
  5. Varmaste kramen! Det låter så fint. Inte enbart för att du skriver så vackert, utan för att innehållet bakom de vackra orden lyser. Jag hoppas nu. med dig och er!
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Det är så sorgligt, det du skriver om
    men du fångar det så vackert.
    Som Saltis säger - det lyser liksom

    varma tankar till dig

    SvaraRadera
  7. Pärlan, tack!

    tigerlilja, åh jag är glad för er hemlighet. Och oerhört tacksam för dig! Såklart!

    Anitha, Kram!

    Saqer, <3 <3

    Saltistjejen, det är en berg- och dalbana. Tack för all omsorg. Kram

    S E-tjejen, sorgen har alltid sitt ursprung i glädjen. Harry Martinsson uttrycker det som ingen annan. Tack för tankar

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.