söndag, juni 29, 2014

Det var en bra dag igår. Jag tröttar ut mig genom att
vara i trädgården, sliter i ogräset, röjer i växthuset och
går däremellan hundpromenader bort från allt.
Vildhallonen börjar mogna, det är som om de skyndar sig,
vill mana fram glädjen i det lilla.
Jag bokar äntligen Stockholmsresorna. Boendet är självplågeri,
jag väljer att vara så nära jag kan, undrar samtidigt över mitt sunda förnuft.
Det finns stunder när jag "ser" på mig själv utifrån, tänker "ryck upp dig",
bli vuxen, acceptera. Men. Det är nu jag har rätt att sörja och jag vill inte
trycka undan, vill inte vakna om 10 (15? 30?) år och tänka att jag schabblade
bort något viktigt. Innerst inne vet jag att jag gör rätt.
Ärligheten, den jag alltid levt i men så ofta brottades med förr
när den blev för stor, är numera min vän. Jag är den jag är.

Idag är jag trött, idag är inte en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack du som vill lämna spår.