lördag, november 01, 2014

Håll ut säger jag till mig själv. Håll ut säger jag till dig som läser.
Om något år är allt ljusare och jag berättar om framtid,
det är det jag vill säga till oss.
Fel, säger min psykolog,
jag försöker alltid lugna, trösta, finnas för andra
fast det är jag som behöver omsorgen.
Finns det inte någon som kan bara finnas för dig, lägga sig själv åt sidan?
frågar han försiktigt.
Jag kvider när jag inser att "nej" det finns ingen sådan.
Jag har inte tillräckligt många runt mig som jag får gråta ut hos
utan att själv trösta samtidigt.
Jag vet inte om jag har någon inser jag.
Jag är en lyssnare, roller går inte att byta så lätt.

Han ser på mig med milda ögon, säger att
han inte släpper mig, bokar ny tid innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack du som vill lämna spår.