torsdag, februari 05, 2015

En jäktad vända till stan i förmiddags och då stötte jag på någon jag
en gång kände, vi har inte pratat på 20 år.
- Håller du fortfarande på med Friskis&Svettis? (jag var t.o.m ledare)
- Absolut inte (nästan ett fniss) livet förändras, och nej
jag springer inte längre heller.
Tror faktiskt han höll med om förändringsbiten, vi stod där i vinterkylan och
pratade om ingenting, det blev nästan som flyktig värme i stunden.
Kanske är det allt vi människor behöver ge varandra
för att orka ytterligare ett steg,
den där vänligheten även när den handlar om oväsentligheter?

Och självklart förklarade jag aldrig djupet (omöjligt, tro mig snälla)
i det där med att inte springa längre.
Inte från något, inte till något.
Att springa är meningslöst.
Hundpromenader, skrivande, psykolog och yoga.
Det är jag just nu.

2 kommentarer:

Tack du som vill lämna spår.